WELCOME RAMADHAN 1430

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna


Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua


jadual waktu berbuka puasa dan imsak bagi negeri Johor dan kawasan2 sewaktu dengannya:
http://www.maij.gov.my/zakat/images/takwim.pdf


Posted on 1:17 AM by Khairil Khamis and filed under | 2 Comments »

You're Gone Forever


"Don't know what's going on
Don't know what went wrong

Feels like a hundred years I
Still can't believe you're gone
So I'll stay up all night
With these bloodshot eyes
While these walls surround me with the story of our life

I feel so much better
Now that you're gone forever

I tell myself that I don't miss you at all
I'm not lying, denying that I feel so much better now
That you're gone forever

Now things are coming clear
And I don't need you here
And in this world around me
I'm glad you disappeared
So I'll stay out all night
Until the morning comes I'll
Forget about our life

I feel so much better
Now that you're gone forever
I tell myself that I don't miss you at all
I'm not lying, denying that I feel so much better now
That you're gone forever

First time you screamed at me
I should have made you leave
I should have known it could be so much better
I hope you're missing me
I hope I've made you see
That I'm gone forever


And now it's coming clear
That I don't need you here
And in this world around me
I'm glad you disappeared

I feel so much better
Now that you're gone forever
I tell myself that I don't miss you at all
I'm not lying, denying that I feel so much better now
That you're gone forever
And now you're gone forever
And now you're gone forever"
Posted on 11:27 PM by Khairil Khamis and filed under | 0 Comments »

Durian ALLAH

ha....jom tgk the power of ALLAH!!!
dapat dari emel..

dah lame dah aku smpan dlm folder..
tapi tak pernah bukak...

so ngah susun file dlm laptop..

terjumpe la gambar ni...
jom layan!!!






p/s: pernah mkn durian sampai kenyang kat Tangkak Johor... yang sekilo rm5.00 (bila makan..tenggelam gigi...) sampai sekarang dah muak nak mkn....harap muak ni tak kekal lame..dan tak sabar nak tunggu musim durian lagi..hahaha....



Posted on 10:36 PM by Khairil Khamis and filed under | 0 Comments »

Jamuan Kaum Ibu MARA Johor...awal Ramadhan


hari: Senin (17.08.2009)
lokasi: PMN Johor
masa: waktu berkerja...

pagi tu...aku sangat lapar gaban..
so ajak Qarib pergi makan...
tibe2...lepas bacaan doa....
sorang2 kaum hawa...bawak makanan..
pelik gak...
bila ditanya...rupenye ade jamuan sempena menyambut awal Ramadhan...
mcm2 ada!
laksa Johor...
Laksa Penang...
Nasi dagang...
Nasi Goreng...
kuih-muih...
kenyang gaban aku...hahahaha....

jom tgk gmbr...aku yg amek...
tanpa gune SLR camera....hehehe...


oren yang manis...

kuih seri bermuka-muka..hahah


duku yang macam tak masak pn ade....heheh..


murtabak yang mudah rosak..(tak teragak2 logo...haha)


mee goreng..

kuih kusui


kuih apam

yang ni aku...dah byk sgt mknan..so blur nak mkn apa..

Posted on 11:50 PM by Khairil Khamis and filed under | 0 Comments »

kerja::Bandar JB dr Selat Tebrau::Cruise 8....


masa: 7.30 PM-12.00am
tarikh: 07.08.2009
lokasi penggambaran: Cruise 8,Danga Bay, Johor Bahru
program: Malam Jasamu Dikenang

ikot tarikh yang aku cakap...aku keje aritu sampai pkol 11pm lebey...
sebelah pagi smpi abes keje kol 5pm...aku setelkn video suprise utk En.Aziz...sebab aku yg mengilhamkn benda tu...daripada takde bende kerja...better aku buat keje ni...
tapi yg sebenarnye....video tu tak siap smpi pkol 5pm..ingt leh siap..upenye tak..smpi pkol 7pm gak siap...
so...tak sempat balik uma..tros pegi ke Danga Bay..
meh layan gmbar mase aku di Cruise 8, Danga Bay.......


CRUISE 8


sampai je di tepi Cruise 8, En. Najib trus ambil gambar ni...

naik je Cruise 8...tros tolong En.Aziz(dlm gmbr) settle kan montaj untuk majlis malam tu

Aini, Tasya, En.Aziz, Bubub


Staf MARA Johor


Bandar Johor Bahru dari Selat Tebrau

di tingkat 2 Cruise 8...


Posted on 11:11 PM by Khairil Khamis and filed under | 1 Comments »

Farewell to Ustaz Asri


(1969-2009)

al-Fatihah

"From Him we comes and from Him we return"

Posted on 11:37 PM by Khairil Khamis and filed under | 1 Comments »

RAKYAT PELBAGAI KAUM MAHU ISA DIKEKALKAN SUPAYA KESELAMATAN RAKYAT DAN NEGARA TERJAMIN

By Perry:
Ada desas-desus bahawa Gabungan Mansuhkan ISA ( GMI) yang menjalankan aktiviti-aktiviti membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) akan menganjurkan satu perhimpunan pada 1 ogos 2009 di Kuala Lumpur.

Pada masa yang sama, pelbagai media cetak dan on-line juga melaporkan bahawa Majlis Permuafakatan Ummah ( Perwaris) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia ( Perkasa) juga akan menganjurkan perhimpunan aman bagi menuntut ISA dikekalkan.

Pemerhati berpendapat, apa sahaja tujuan perhimpunan tersebut, sebarang perhimpunan yang berkaitan dengan ISA harus di elakkan kerana ianya bukan sahaja dijangka akan menimbulkan konflik di kalangan masyarakat berbilang kaum, malah akan menjejaskan imej Malaysia di kaca mata dunia pada saat-saat Malaysia memerlukan pelaburan asing dalam menghadapi krisis ekonomi global yang dijangkakan akan melanda dunia pada masa yang terdekat.

Najib dengan memperkenalkan pelbagai dasar progresif dan liberal baru-baru ini , berusaha bersungguh-sungguh untuk menarik pelaburan asing ke Malaysia supaya dapat mengelak rakyat Malaysia menderita akibat ekonomi krisis dunia.

Sehubungan ini,rakyat Malaysia yang terdiri daripada pelbagai kaum dan aliran politik perlu memahami scenario politik dan ekonomi sedunia semasa dan berhati-hati dalam menyertai sebarang aktiviti yang dianjurkan oleh mana-mana pihak yang mampu menjejaskan imej Malaysia.

Rakyat yang mementingkan keselamatan, keamanan dan kesejahteraan hidup menyambut baik seruan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein dan Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, supaya orang ramai jangan menyertai sebarang perhimpunan yang dianjurkan oleh mana-mana pihak berhubung dengan Akta ISA.

ISA adalah merupakan satu Akta yang sangat penting dan genting dalam menjamin keselamatan dan keharmoniam hidup rakyat Malaysia yang terdiri daripada pelbagai kaum dan agama.Negara-negara yang maju.malah menjadi jaguh perjuangan civil liberties saperti USA dan UK juga baru-baru ini telah memperkenalkan Akta keselamatan mirip kepada ISA di Malaysia. USA telah memperkenalkan ‘USA Patriotic Act’ pada 26 Oktober 2001 dan United Kingdom memperkenalkan ‘The Terrorism Act 2006’ pada 12 Oktober 2005. Kedua-dua Akta tersebut mendapat sokongan kuat daripada rakyat negara masing-masing.Malah parti-parti politik yang bertentangan dalam medan politik kepartian bersetuju bersama dan kerjasama dalam meluluskan undang-undang serta Akta –Akta tersebut demi menjamin keselamatan rakyat dan negara masing-masing.
Berhubung dengan jumlah tahanan ISA, Menteri Dalam Negeri dalam menjawab satu soalan di Parlimen pada 25 Jun 2009, memaklumkan bahawa walaupun semenjak tahun 2004,seramai 100 orang telah dikenakan Perintah Tahanan di bawah Seksyen 8 Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960, pada masa kini hanya 12 orang tahanan yang masih menjalani Perintah Tahanan di bawah AKDN 1960. Mereka ini terdiri daripada 8 orang tahanan yang terlibat dengan kegiatan militan serta 4 orang tahanan yang didapati terlibat dengan pamalsuan dokumen.Daripada jumlah keseluruhan orang tahanan tersebut, 6 orang daripada mereka adalah warga negara sing dan 6 orang lagi adalah warga negara Malaysia.
Ini jelas menunjukkan bahawa kerajaantidak mengenakan AKDN 1960 dengan sewenang-wenangnya untuk kepentingan politik.Di sebaliknya tahanan itu adalah dibuat berdasarkan penglibatan seseorang dengan kegiatan-kegiatan yang mengancam keselamatan negara dan ketenteraman awam.

Kerajaan sedar bahawa beberapa ciri dalam Akta ISA yang diperkenalkan dalam zaman penjajah British untuk menawan fahaman politik ganas kominisme adalah tidak releven pada masa sekarang. Namun, kerajaan dan sebahagian besar rakyat Malaysia sedar bahawa ISA masih diperlukan untuk menghadapi ancaman pengganas dan anasir-anasir ekstremis politik,agama dan perkauman. Malaysia sebagai sebuah negara multi-racial dan multi-agama-budaya tidak mampu menanggung satu kumpulan kecil yang cuba menggunakan sentimen-sentimen perkauman dan agama yang tidak sihat untuk semata-mata meraih sokongan politik.

Justeru,tidaklah keterlaluan sekiranya membuat kesimpulan bahawa Malaysia masih memerlukan ISA dengan beberapa pindaan yang kerajaan sedang memikirkan dan gugurkan beberapa syarat dalam ISA yang didapati ketinggalan zaman supaya keselamatan rakyat dan negara sentiasa terjamin.Sesungguhnya, dengan adanya ISA, Malaysia menjadi teladan kepada negara-negara maju dalam konteks urustadbir keselamatan rakyat dan negara.

Rakyat yang mencinta Malaysia dan kepelbagaian agama, budaya dan cara hidup akan menyokong ISA terus dikekalkan,malah akan menolak sebarang usaha membantah ISA. Kerajaan yang dipimpin oleh Najib Tun Razak tidak akan sesekali menggadaikan keselamatn dan kepentingan negara serta kesejahteraan dan keharmonian rakyat, malah berkomited untuk mempastikan keselamatan negara dan ketenteraman awam terpelihara setiap masa dengan gagasan 1 Malaysia : Rakyat Didahulukan, Prestasi Di Utamakan.


sumber: http://wiramalaysia.blogspot.com


Posted on 12:29 PM by Khairil Khamis and filed under | 0 Comments »

Warkah untuk si Fara


Kepada kawan aku...
Sharifah Norfaraziha..
selamat hari lahir yang ke-22

semoga apa yang dihajatkan dimakbulkan
dimurahkan rezeki...
dipanjangkan umur...
amin...

fara...
sekarang ni...
masa untuk mencari kawan2 lama..
lupakan sejarah lama...
buang masa ingat orang yang dah tak hargai kita...

fara..
kawan lagi penting dari dia...
fikirla balik...
masa farah sakit...
ada dia datang bagi ubat...
takde!!
kawan2 jugak yang tolong..
btol kate orang..
kawan2 lagi penting......
kalu setakat msg..." mkn ubt tau...bla..bla.."
ilham pn bleh la fara....!!

fara..
mbazir la nangis kat orang yang tak hargai kita..
so tak payah nangis2...
skang cari kawan2 farah yang farah dah tinggalkan kerana dia...

chayok2!! (trademark fara...)

fara...friends forever...

moral value: jangan lupakan kawan2....



Posted on 12:31 AM by Khairil Khamis and filed under | 2 Comments »